Jak w 2020 napisać skuteczną ofertę na stronę internetową? Szablon oferty do pobrania

Jak w 2020 napisać dobrą i skuteczną ofertę na stronę www_okladka #bold

Podziel się:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Napisanie oferty na stronę internetową, która realnie sprzedaje wcale nie jest proste. Na szczęście tu wyskakujemy my na środek sali trzymając w ręku gotowy szablon oferty. Zainteresowani? No pewnie, że tak. Czas więc podzielić się z Wami moją wiedzą i materiałami.

Najpierw ustalmy jak wygląda idealna, perfekcyjna, najlepsza oferta na stronę internetową. Po pierwsze ma regularnie spełniać cel, jaki przed nią stawiasz np. sprzedaż. Dodatkowo powinna rozpalać pożądanie u odbiorcy, odpowiadając na jego potrzeby. Po trzecie musi żyć – ma być doskonalona.

Stąd też pisanie oferty na stronę internetową dzieli się właściwie na trzy kroki:

  1. Poznaj swojego odbiorcę, jego pragnienia i obawy
  2. Napisz porywającą ofertę
  3. Opublikuj, reklamuj i mierz jej wyniki

Żeby oferta była skuteczna, trzeba przebrnąć przez te wszystkie punkty. W dalszej części wpisu każdy krok dokładnie wyjaśnię, podając realne przykłady. Aby móc w pełni skorzystać z moich rad, zachęcam do ściągnięcia szablonu oferty. Wykorzystuję go przy współpracy z naszymi Klientami w Studio Wzór.

Szablon oferty

Nasz prosty szablon gwarantuje, że oferta będzie działać tak, jak tego oczekujesz. Tu możesz ją ściągnąć w dowolnym formacie:

Otworzyłeś już nasz szablon? To zabierajmy się do pracy. Zacznijmy razem pisać Twoją ofertę. Porwijmy tłumy. Do dzieła!

1. Przeanalizuj odbiorcę swojej oferty – zobacz tabelę w szablonie oferty

Rozpocznij pisanie oferty od zdefiniowania swojego odbiorcy. Twoim zadaniem jest przekonanie konkretnych osób do skorzystania z Twoich usług, a nie z oferty konkurencji. Żeby to zrobić, trzeba dowiedzieć się kim są Twoi Klienci, czego konkretnie szukają, jakie są ich wymagania i obawy.

W szablonie oferty, który dla Ciebie przygotowałem znajdziesz prostą tabelę z analizą odbiorcy oferty. Jest to kilka pytań, które dotyczą m.in. obaw, pragnień czy uczuć Twojego Klienta.

Część tabeli do uzupełnienia. Dzięki niej zidentyfikujesz uczucia odbiorcy i będziesz mógł się do nich odnieść w ofercie.

Do czego Ci się przydadzą te informacje? Powiedzmy, że prowadzisz catering. Przy badaniu swojej grupy docelowej orientujesz się, że Klienci obawiają się np. wysokiej ceny i niskiej jakości produktów. Pragną za to suto zastawionego stołu, który będzie wyglądał spektakularnie. Te właśnie informacje w trakcie pisania oferty koniecznie trzeba będzie wykorzystać. Bez wstępnej analizy i bez zadania sobie pytań opisanych poniżej, pisząc ofertę jesteś jak ślepiec w sklepie z porcelaną.

Jak uzupełnić tabelę opisującą Twoją grupę odbiorców?

Zdefiniowanie odbiorców oferty w tabeli oraz poznanie ich uczuć pomoże Ci przy pisaniu oferty. Słowa będą same płynąć. To jak na randce w ciemno. Umawiają Cię znajomi, ale mówią Ci o zainteresowaniach tej osoby, mówią co lubi, czego się boi, jakie ma przyzwyczajenia. Dzięki temu możesz zabłysnąć na spotkaniu. Wiesz jakie tematy poruszyć, czego unikać, jak poprowadzić rozmowę, aby skraść serce.

Dlatego przyłóż się do tego etapu. Oto, co powinieneś wiedzieć o swoim Kliencie przed rozpoczęciem pisania oferty:

🧔 Grupa docelowa

Kto jest grupą docelową treści?

Piszesz tutaj konkretnie do kogo kierujesz swoją ofertę, nazywasz grupy odbiorców. Mogą to być przykładowo: młode mamy, kobiety po 50. roku życia, pasjonaci żeglarstwa, właściciele małych firm, menadżerowie korporacji. Określ jak najdokładniej ich cechy, które są kluczowe dla Twojego biznesu.

👍 Zmiana

W jakiej sytuacji znajduje się odbiorca, a w jakiej będzie, gdy skorzysta z Twojej oferty?

Opisz dokładnie, co Twoja usługa lub produkt zmienia w życiu Klienta. Jakie problemy pomaga mu rozwiązać? Jak poprawia jego aktualną sytuację? Co dzięki niej zyskuje?

😀 Uczucia

Co odczuwa odbiorca wobec podjętego tematu?

Z entuzjazmem szuka informacji, a może chce mieć zadanie jak najszybciej z głowy? Jest podekscytowany możliwością kupna nowej pary butów, czy raczej przestraszony, bo jego firma przynosi coraz mniej zysków?

☠️ Pułapki

Na co odbiorca musi uważać?

Co może się stać, kiedy nie skorzysta z Twojej oferty? Jakie niekorzystne konsekwencje może mieć dla niego skorzystanie z usług innych, mniej fachowych osób? O czym musi pamiętać przy wyborze najlepszej dla siebie oferty?

🍪 Pragnienie

Czego pragnie odbiorca?

Jakie pragnienia może zaspokoić dzięki Twojej ofercie? Może chce być lepszy od konkurencji? Zależy mu na podwojeniu swoich zysków? Marzy mu się współpraca z osobą, która zrobi wszystko za niego dobrze, a on nie będzie musiał aż tak bardzo się angażować w cały proces? A może potrzebuje, żeby ktoś się liczył ze wszystkimi jego uwagami?

😱 Obawy

Jakie obawy ma odbiorca?

Czego obawia się w związku z Twoją ofertą? Boi się wysokiego honorarium? Braku zwrotu z inwestycji? Obawia się, że to, co oferujesz nie sprosta jego oczekiwaniom?

🌟 Wyróżnik

Co wyróżnia Twoje podejście do tematu?

Poznaj przeciwników. Konkurencyjne oferty są dla Ciebie skarbnicą wiedzy. Zastanów się, co wyjątkowego ma do zaoferowania Twoja firma. Może to być najnowocześniejszy sprzęt, który ma niewielu przedsiębiorców w Polsce albo autorski generator cenników. Przemyśl, czym możesz się wyróżnić. Daj Klientowi dobry powód, żeby wybrał właśnie Ciebie.

🎬 Nawołanie do akcji

Jaką akcję ma wykonać odbiorca?

Call to action zazwyczaj ma postać przycisku, który konkretnie mówi użytkownikowi, co i jak ma zrobić. Zastanów się, jakie cele ma realizować oferta. Zależy Ci na pozyskaniu kontaktu? Umieść formularz kontaktowy, zachęć do kontaktu telefonicznego i umieść numer firmowy. Dążysz do sfinalizowania transakcji kupna? Umieść przycisk „Zamów”. Tylko tyle? Jeden przycisk? No niekoniecznie. Dobrze napisać nad nim, czemu użytkownik powinien w niego kliknąć i co się stanie, jak już to zrobi. Ja często umieszczam BFG (przycisk) nie tylko na końcu, ale też na samym początku oferty. Ukierunkowuję tym samym czytelnika na konkretne działanie.

Wezwanie do działania w ofercie Wzór Studio na kompleksową obsługę graficzną i marketingową firmy

Słowa kluczowe

Żeby pojawić się na górze, zdefiniuj słowa kluczowe dla każdej konkretnej oferty i wykorzystaj je w tekście. Sprawdź, jakie frazy wpisują w Google użytkownicy, którzy szukają takich produktów i usług jak Twoje. Możesz to zrobić dzięki specjalistycznym narzędziom, np. GoogleAds czy Senuto.

Oprócz słów kluczowych zadbaj też o wartościowy i unikalny tekst, bo to też ma znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim nie kopiuj treści już obecnych w Internecie oraz nie powielaj swoich ofert dla różnych produktów i usług. Dla każdego z nich napisz oddzielną, unikalną ofertę.

Skąd wziąć te wszystkie informacje?

Wszystko fajnie, prawda? Tylko skąd masz wziąć informacje do uzupełnienia tej tabeli? Zakładam, że masz w głowie ogólny obraz swojej grupy docelowej. Pewnie kuszące wydaje Ci się intuicyjne jej opisanie, ale odradzam Ci tę opcję. Są dużo bardziej wiarygodne źródła, z których możesz skorzystać, m.in.:

  • aktualne badania rynkowe
  • zestawienia dostępne w Google Analytics
  • planer słów kluczowych Google Ads
  • ankiety wysyłane do Twoich dotychczasowych Klientów

Jeśli prowadzisz firmowy profil w mediach społecznościowych masz do dyspozycji jeszcze:

  • raporty Facebook Insight
  • statystyki z Instagrama
  • dyskusje w mediach społecznościowych, w których biorą udział Twoi potencjalni Klienci
  • informacje z grup, na których się udzielają

Pierwszy, najważniejszy krok już za Tobą. Przedstawiona tabelka pomaga w trakcie pisania oferty. Nie ma blokady typu: jej, co teraz napisać, co jest ważne? Pisząc po prostu korzystasz ze zdobytych informacji.

Protip

Zapoznaj się z regułami pisania treści marketingowych

Są sprawdzone, więc czemu z nich nie skorzystać? AIDA jest mi bliska. Najczęściej się na niej właśnie opieram i działa. A dokładniej chodzi o 4 składowe, które warto zawrzeć w swojej ofercie:

  1. Attention – przyciągnij uwagę
  2. Interest – zainteresuj
  3. Desire – rozpal potrzebę posiadania
  4. Action – przekonaj do działania

Pierwsze 2 dobrze realizować dzięki chwytliwym tytułom i nagłówkom, natomiast reszta pozostaje do ujęcia w treści. Bardzo ważne żebyś w punkcie trzecim nie skupiał się na kreowaniu nowych potrzeb u odbiorców, tylko odpowiadał na te, które już mają. Nie wciskaj swoich produktów i usług osobom, które ich nie potrzebują tyko po to, żeby zwiększyć swoją sprzedaż. To na dłuższą metę zwyczajnie nie działa.

Obejmij cały proces sprzedażowy. Pomyśl o osobach, które są na różnych etapach podejmowania decyzji o kupnie. Znajdź dla każdego z nich miejsce na swojej stronie internetowej. Blog, zakładki i rozszerzenia świetnie się tu sprawdzają, ale wróćmy do samej oferty.

2. Napisz ofertę handlową na podstawie analizy odbiorcy

Zebrałeś już wszystkie najważniejsze dane. Przejdziemy teraz do pisania oferty handlowej, która pojawi się na stronie internetowej Twojej firmy. Najpierw stworzymy szkic, a później na jego bazie tekst właściwy.

Widząc już czego oczekuje Klient, przygotuj szkic oferty handlowej

Szkic to skrótowe opisanie najważniejszych rzeczy, które chcesz zawrzeć w ofercie. Na tym etapie nie przejmuj się jeszcze językiem i składnią. Przyjdzie na nie czas potem. Natomiast w szkicu istotne jest przemyślenie i rozmieszczenie poszczególnych informacji, które są ważne dla potencjalnych Klientów.

Profesjonalnie mówiąc, na tym etapie budujemy strukturę informacji. Zobacz jak wygląda przykładowy szkic oferty na ulotkę:

Szkic oferty na ulotkę Wzór Studio

Wydaje Ci się, że takie szkicowe podejście jest zupełnie zbędne? Nic bardziej mylnego. Na tym etapie można skupić się na esencji oferty. Wyróżniamy najważniejsze korzyści, planujemy przepływ informacji, planujemy kolejność. W szkicu to wszystko przebiega bardzo szybko i sprawnie. Zmiany możesz nanosić w kilka sekund. Koncepcje zmieniać co chwila.

Jak stworzyć szybki szkic oferty na stronę internetową?

  1. Stwórz wstępnie nagłówki oferty. Potraktuj je jako listę. Mają one na celu uporządkowanie kolejności informacji, jakie chcesz przekazać. Pamiętaj, że wedle zasad SEO po nagłówku może pojawić się około 250-350 słów, aby tekst był uznany za czytelny. Dlatego warto dzielić tekst nagłówkami.
  2. Pod nagłówkami napisz mniej więcej, czego będzie dotyczyć dany akapit. To pozwoli zebrać Ci najważniejsze informacje i korzyści do prezentacji w ofercie. Potem będzie Ci łatwiej rozwinąć te akapity o dodatkowe informacje.
  3. Oznacz w kwadratowych nawiasach elementy, które sobie zaplanujesz np. galerię zdjęć, infografikę, ikony, formularz kontaktowy.

Proste? Pewnie, że proste. Znając swoją grupę docelową, jej uczucia, pragnienia i obawy w kilka chwil można napisać szkic oferty na stronę internetową.

Poniżej lista wskazówek, o których musisz pamiętać przy pisaniu oferty:

  • Pierwszy nagłówek ma jasno mówić, czego dotyczy oferta. Nie bój się tutaj podchodzić kreatywnie do tematu. Pamiętaj, aby główne słowa kluczowe znalazły się w tym nagłówku. Na przykład sprzedając projekt ulotki możesz napisać: Jesteśmy specjalistami w projektowaniu ulotek i broszur. Możesz też zaszaleć i napisać: Czy jesteś gotów na najlepszy projekt ulotki w historii swojej firmy?
  • Pod nagłówkiem warto zawrzeć najważniejsze korzyści. Można to zrobić w liście lub w krótkim akapicie. Muszą to być kluczowe rzeczy odnoszące się do uczuć odbiorcy.
  • Jeszcze niżej umieść zawołanie do działania (call to action). Jest to najczęściej przycisk, który ma podpowiedzieć, jakiego działania oczekujemy od odbiorcy. Na przykład może to być przycisk z tekstem zamów wycenę, zamów katalog, wyceń projekt, umów się na spotkanie itd.
  • Nie zapomnij zaplanować miejsca na prezentację swojego produktu lub usługi. Atrakcyjne zdjęcie lub grafika to podstawa. Możesz także wykorzystać film.
  • W dalszej części tekstu oferty wyróżnij korzyści dla Klienta. Nie skupiaj się na tych ogólnych. Ten przykład uzmysłowi Ci, co mam na myśli: Spodnie z modnym w tym sezonie deseniem brzmi mniej zachęcająco niż Spodnie z deseniem, który wydłuża i wyszczupla optycznie nogi. Czujesz różnicę?
  • Daj gwarancję. Jest na to wiele sposobów. Ikea daje 365 dni na zwrot towaru. Firmy produkujące oprogramowanie oferują 14 dniowy okres próbny. Odważniejsi gwarantują zwrot pieniędzy, jeśli Klient jest niezadowolony z usługi. Sprawdź w przygotowanej tabeli czego obawia się Twój odbiorca i zagwarantuj mu, że nie ma się czego bać.
  • Nie zapomnij o opiniach. Dowód społeczny sprawia, że ludzie chętniej kupują. Opinie innych są często skuteczniejsze niż sama oferta. Dlatego umieszczaj referencje i opinie swoich Klientów.

Stwórz tekst właściwy swojej oferty na podstawie szkicu

To już właściwie najkrótszy etap. Nasze zadanie to po prostu napisać już właściwą ofertę na podstawie szkicu. Poprawiamy nagłówki na bardziej atrakcyjne, rozwijamy akapity o dodatkowe informacje. Szlifujesz swoją wcześniejszą pracę, aż do momentu, gdy będziesz zadowolony.

Pamiętaj! Oferta powinna mieć najmniej 300 słów.

3. Opublikuj i reklamuj ofertę

Kiedy już Twoja oferta jest gotowa i dumnie prezentuje się na stronie www firmy, czas zadbać, żeby dotarła do potencjalnych Klientów. Można się tu zdać na pozycjonowanie, ale musisz wiedzieć, że na jego efekty trzeba trochę poczekać. Inne możliwości opiszę szerzej innym razem. Teraz tylko podam przykłady.

Możesz skorzystać m.in. z:

  • reklam Google Ads
  • reklam na Facebooku
  • Newslettera
  • postów w mediach społecznościowych
  • bloga firmowego

Podsumowanie

Wszystko zaplanowane, więc możesz przejść do pisania oferty. Ten porządny zastrzyk wiedzy pomoże Ci stworzyć świetną, a nie tylko przeciętną ofertę. Pamiętaj, żeby była ona uczciwa. Nie pisz o rzeczach, których nie jesteś w stanie zapewnić i unikaj reklamowego bełkotu. Jesteś już odpowiednio przygotowany. Jak będziesz miał jakieś pytania, pisz w komentarzach. Do dzieła!

Darmowy Ebook
Jak stworzyć zespół pracujący zdalnie?
O blogu

Cześć! Ten blog powstał z myślą o przedsiębiorcach, specjalistach w dziedzinie marketingu i sprzedaży oraz wszystkich miłośnikach biznesu. Jeśli jesteś którąś z tych osób, to na pewno znajdziesz tu coś dla siebie.

Katarzyna i Patryk

Wyszukiwarka
Newsletter